Παραθέτουμε σήμερα μια σειρά από νεότερα εκπαιδευτικά υλικά, που μπρούν ν' αξιοποιηθούν τόσο στις τάξεις με αλλόγλωσσους μαθητές, όσο και στις αμιγώς ελληνόγλωσσες τάξεις. Ο κεντρικός κορμός τους παραμένει η ενίσχυση της σχολικής ένταξης των αλλόγλωσσων παιδιών με προσφυγικό / μεταναστευτικό υπόβαθρο, ωστόσο η σχεδίαση και η διαμόρφωσή τους αντανακλά τις αναγκαιότητες της μακρόχρονης καραντίνας των περιόδων 2020 και 2021.
Από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οι "Μονόλογοι σε καραντίνα" παρουσιάζουν τις μαρτυρίες ασυνόδευτων ανήλικων στον καιρό της πανδημίας. Το έργο πατάει στα χνάρια του παλιότερου "Μονόλογοι από το Αιγαίο", που καταγράφει τις εμπειρίες των ασυνόδευτων παιδιών από το πέρασμά τους προς την Ελλάδα. Οι δράσεις και η μεθοδολογία του προγράμματος "Κι αν ήσουν εσύ;" καταγράφονται σ' ένα Εγχειρίδιο για τον εκπαιδευτικό που επιθυμεί να εντάξει θεατροπαιδαγωγικό περιεχόμενο στη διδασκαλία του.
Η "ΠΟΛΥΤΡΟΠΗ ΓΛΩΣΣΑ" προσφέρει πλούσιο υλικό για τη γλωσσική διδασκαλία στις μεγαλύτερες ηλικίες (στο Λύκειο), που συμπεριλαμβάνει και μια θεματική ενότητα για τους "Μετανάστες-Πρόσφυγες". Η ενότητα "Διαδικτυακά Μαθήματα" συγκεντρώνει διδακτικές προτάσεις προσαρμοσμένες στις ανάγκες της πανδημίας.
Και μιά
πρόταση για μικρότερες ηλικές από την
ΧΑΝΘ (με το εγχειρίδο για τον εκπαιδευτικό):
α) Early
Childhood Education & Care Curriculum
β) Early
Childhood Intercultural Activities: Educator’s Guide
Τέλος μια καλά ταξινομημένη συλλογή ανοιχτού και νόμιμα διαθέσιμου περιεχομένου, που μπορεί ν' αξιοποιηθεί παιδαγωγικά στην συνεχιζόμενη περίοδο της πανδημίας βρίσκεται στη σελίδα του Απ. Κρητικού με τον τίτλο "CreativeDistancing – A curated list ofinteresting things to read, watch, listen during COVID-19quarantines".
No comments:
Post a Comment
Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό στην αξιοπρέπεια των αναγνωστών.
Your comment should respect the readers' human dignity.