6.11.19

ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ∆ΙΑΡΡΟΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΥΠΑΡΧΟΝΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ, ΑΠΟΨΕΩΝ & ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΤΗΣ

Από μια μελέτη του 2007 για την καταπολέμηση της σχολική διαρροής, που είχε συγχρηματοδοτηθεί από το Υπουργείο Παιδείας και το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, προκύπτουν ενδιαφέροντα στοιχεία για τα προβλήματα ένταξης των δίγλωσσων παιδιών στην εκπαίδευση. Στη μελέτη συμπεριλαμβάνονται εγχώρια και διεθνή ερευνητικά δεδομένα, καταγράφονται επιστημονικές παραδοχές και παρουσιάζονται διεθνείς πρακτικές αντιμετώπισης της σχολικής διαρροής. 

Σήμερα η μελέτη αυτή επιβεβαιώνεται με δραματικό τρόπο στα υψηλά ποσοστά σχολικής διαρροής του προσφυγικού μαθητικού πληθυσμού (βλ. πρόχειρα και τη δική μας πανελλαδική έρευνα του Αυγούστου 2019). 

Γιατί άραγε η έγκαιρη ύπαρξη μιας μελέτης (του 2007) στα χέρια του αρμόδιου υπουργείου δεν στάθηκε ικανή να κινητοποιήσει την Πολιτεία, ώστε να λάβει τα κατάλληλα μέτρα για την πρόληψη του φαινομένου και την ορθολογική διαχείριση του ζητήματος της σχολικής ένταξης των σημερινών προσφυγικών πληθυσμών στη χώρα μας; Τι από αυτά μπορεί και πρέπει να υλοποιηθεί σήμερα, ώστε να προληφθεί η διαφαινόμενη αυριανή εξέλιξη;

Το πλήρες κείμενο της μελέτης σε μορφή .pdf βρίσκεται και εδώ: ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ∆ΙΑΡΡΟΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΥΠΑΡΧΟΝΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ, ΑΠΟΨΕΩΝ & ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΤΗΣ

Πηγή: Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Επιχειρησιακού Προγράμματος "Εκπαίδευση και Δια βίου Μάθηση" του ΕΚΤ - Digital Library, Operational Programme "Education and Lifelong Learning"

No comments:

Post a Comment

Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό στην αξιοπρέπεια των αναγνωστών.
Your comment should respect the readers' human dignity.