3.6.21

Αίτημα για ένταξη σε ειδική κατηγορία των αλλόγλωσσων Υποψήφιων για Πανελλαδικές που έχουν έχουν άδεια διαμονής ή έχουν αιτηθεί άσυλο / διεθνή προστασία

Καθώς οι φετεινές Πανελλαδικές Εξετάσεις πλησιάζουν, οι Ανάδοχοι Εκπαιδευτικοί και το Δίκτυο Αλληλέγγυων Σχολείων απευθύναμε το αίτημα για την συμπερίληψη των αλλόγλωσσων μαθητών των σχολείων μας στις ήδη υπάρχουσες ειδικές κατηγορίες. 

Με τις ειδικές κατηγορίες η Πολιτεία επιχειρεί την εξομάλυνση ανισοτήτων που δημιουργούνται ανάμεσα στους υποψηφίους λόγω της υγείας τους, της γλώσσας τους, των συνθηκών της σχολικής τους φοίτησης, της χώρας αποφοίτησής τους.

Το πλήρες κείμενο που απευθύναμε προς τα υπουργεία Παιδείας και Μετανάστευσης / Ασύλου ζητώντας την τροποποίηση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου:

Αξιότιμες/οι κυρίες/οι,

Παιδιά από ξένες χώρες φοιτούν στα ελληνικά σχολεία τα τελευταία 40 χρόνια. Ειδικά μετά το 2016 έχουμε μια αύξηση στο μαθητικό πληθυσμό παιδιών αιτούντων άσυλο. Κάποια ζουν με τις οικογένειές τους σε διαμερίσματα ή  προσφυγικούς καταυλισμούς. Κάποια άλλα δεν έχουν οικογένειες και διαμένουν σε Δομές φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων. Ένα ασυνόδευτο παιδί συμμετείχε στις Πανελλαδικές εξετάσεις τον Ιούνιο του 2020, αφού είχε φοιτήσει τρεις χρονιές σε ΓΕΛ χωρίς Τάξη Υποδοχής. Με μεγάλη προσπάθεια κατάφερε να συγκεντρώσει τα απαιτούμενα μόρια και να περάσει στη σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων στα Γρεβενά. Τώρα έχει πάρει μετεγγραφή και φοιτά στην ίδια σχολή στις Σέρρες.
Στη φετινή σχολική χρονιά 2020-2021 υπάρχουν μερικά ακόμη παιδιά που δε μιλούν καλά ελληνικά και φοιτούν στη Γ' Λυκείου σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ σε όλη την Ελλάδα. Κάποια απ' αυτά θέλουν να περάσουν στο Πανεπιστήμιο, να βελτιώσουν τα ελληνικά τους και να πάρουν πτυχίο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Γνωρίζουμε ότι εδώ και αρκετά χρόνια έχουν προβλεφθεί από το νόμο διάφορες ειδικές κατηγορίες για παιδιά που βρίσκονται σε λιγότερο προνομιακή θέση από τα υπόλοιπα είτε λόγω συνθηκών διαβίωσης, είτε λόγω υγείας ή γλώσσας.
   
Στην ΥΑ 151/2007 διακρίνουμε τις παρακάτω κατηγορίες:

1. ΤΕΚΝΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
2. ΤΕΚΝΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΩΝ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ Ή ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΜΕΤΕΧΕΙ ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ, ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
3. ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΞΕΝΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ Ή ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
4. ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ−ΑΛΛΟΓΕΝΕΙΣ
5. ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΛΥΚΕΙΩΝ Ή ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ Ε.Ε. ΜΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ
6. ΥΠΟΤΡΟΦΟΙ ΑΛΛΟΓΕΝΕΙΣ−ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΛΥΚΕΙΩΝ Ή ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ Ε.Ε. ΜΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ
7. ΥΠΟΤΡΟΦΟΙ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ
8. ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΘΡΑΚΗΣ
9. ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΣΟΒΑΡΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ
10. ΔΙΑΚΡΙΘΕΝΤΕΣ ΣΤΗ ΒΑΛΚΑΝΙΚΗ Ή ΔΙΕΘΝΗ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, ΦΥΣΙΚΗΣ Ή ΧΗΜΕΙΑΣ
   
Τα παιδιά που έχουν έρθει ως αιτούντες άσυλο και φοιτούν στα ελληνικά Λύκεια δεν υπάγονται σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες. Θεωρούμε ότι αυτό είναι μια παράλειψη της Πολιτείας για ένα πληθυσμό που προφανώς δικαιούται να λάβει μέρος στις Πανελλαδικές εξετάσεις ως ειδική κατηγορία, λόγω των δυσκολιών στη γλώσσα και στις συνθήκες διαβίωσης.

         
Ζητούμε να προστεθεί νέα ειδική κατηγορία πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για αλλόγλωσσους που έχουν έχουν άδεια διαμονής ή έχουν αιτηθεί άσυλο / διεθνή προστασία, είτε οι ίδιοι είτε οι οικογένειές τους και αποφοιτούν από τα Ελληνικά Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια.

1. Ανάδοχοι Εκπαιδευτικοί

2. Δίκτυο αλληλεγγυων σχολείων το οποίο αποτελείται από τις εξης δομές:

Θεσσαλονίκη: Μαθήματα για Ολους Ετεροτοπίας

Θεσσαλονίκη: Δίκτυο εθελοντών Albatros

Κερατσίνι: Σχολείο Αλληλεγγύης Κερατσινίου

Κέρκυρα: Εναλλακτικό Πολιτιστικό Εργαστήρι

Μοσχάτο: Αλληλέγγυο Σχολείο Μεσοποταμίας

Πειραιάς: Ανοιχτό Σχολείο Μεταναστών Πειραιά

Ταύρος: Αλληλέγγυο Σχολείο Ταύρου

Χίος: Αλληλέγγυο Κοινωνικό Φροντιστήριο Χίου

No comments:

Post a Comment

Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό στην αξιοπρέπεια των αναγνωστών.
Your comment should respect the readers' human dignity.