13.5.19

Η προσφυγική εμπειρία σε πρώτο πρόσωπο - 16η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Την Κυριακή 12 Μαΐου στο πλαίσιο της 16ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης διοργανώσαμε για το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού την εκδήλωσημε τίτλο "Η προσφυγική εμπειρία σε πρώτο πρόσωπο". Στη συζήτηση μίλησαν πέντε ασυνόδευτοι ανήλικοι μαθητές από τους ξενώνες Ασυνόδευτων ανηλίκων στους Ταγαράδες, στον Τρίλοφο και στην Περιστερά που φοιτούν στο ΓΕΛ και στο ΕΠΑΛ Βασιλικών. Εκτός από τους μαθητές, μίλησαν δύο εκπαιδευτικοί από τους ξενώνες στην Περιστερά και στους Ταγαράδες, μία εκπαιδευτικός από το ΕΠΑΛ Βασιλικών και μια Ανάδοχος Εκπαιδευτικός. Τα παιδιά παρουσίασαν την εμπειρία τους από τα σχολεία, ανέδειξαν τις δυσκολίες που συναντούν αυτοί και οι συμμαθητές τους, μίλησαν για τις αιτίες της σχολικής διαρροής στο παράδειγμα συμμαθητών τους που έχουν εγκαταλείψει το σχολείο αλλά και για τα όνειρα και τις προσδοκίες τους απ’ αυτό. Οι εκπαιδευτικοί από τους ξενώνες αναφέρθηκαν επίσης στις δυσκολίες των παιδιών στα σχολεία και για την αναγκαιότητα της ένταξής τους στην τυπική εκπαίδευση. Η εκπαιδευτικός από το ΕΠΑΛ μίλησε για την αντιμετώπιση του δύσκολου εγχειρήματος από την πλευρά των εκπαιδευτικών. Αναφέρθηκε στο παράδειγμα της φοίτησης ενός παιδιού από την περσινή σχολική χρονιά, που προκάλεσε την ανατροπή του δυσμενούς κλίματος στο σχολείο και τη θερμότερη υποστήριξη των παιδιών από το σύλλογο των διδασκόντων στη φετινή χρονιά. Η Ανάδοχος Εκπαιδευτικός αναφέρθηκε στις δυσκολίες που παρουσιάζει το εγχείρημα της ένταξης, ιδιαίτερα για τα παιδιά που έρχονται στη χώρα μας χωρίς καμία προηγούμενη σχολική εμπειρία. Όλοι τόνισαν τη σπουδαιότητα της έγκαιρης έναρξης των τάξεων υποδοχής. Η παρουσία των παιδιών μας ήταν εξαιρετική από κάθε άποψη. Μίλησαν με θάρρος μπροστά σ’ ένα κατάμεστο ακροατήριο και είπαν πόσο σημαντικό είναι το σχολείο - παρ' όλες τις δυσκολίες που παρουσιάζει. Ήταν μια ωραία εμπειρία για όλους μας.


No comments:

Post a Comment

Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό στην αξιοπρέπεια των αναγνωστών.
Your comment should respect the readers' human dignity.